Hvis der er én ting, vi elsker hos Finklusiv, så er det at høre fra vores gamle kunder. I denne uge har vi snakket med Kamal, som driver Original Frisør i Frederiksberg. 🌟
Et livs erfaring, en ny begyndelse
Med et helt livs erfaring som frisør i bagagen var det naturligt for Kamal at søge arbejde i en frisørsalon, da han kom til Danmark fra Syrien i 2014. Da coronaen ramte i 2020, var han dog blandt de mange, der mistede deres job.
Året efter valgte Kamal at blive selvstændig:
"Som frisør med 35 års erfaring fik jeg ikke nok betalt som ansat, og udover det havde jeg brug for mere fleksibilitet og frihed. Jeg troede på, at jeg kunne drive min egen virksomhed, så jeg tog beslutningen og åbnede min egen frisørsalon i udgangen af 2021." 💇♂️
Udfordringen ved at åbne en erhvervskonto
Han havde dog ikke forudset, at det ville blive et problem at åbne en erhvervskonto.
"Jeg kæmpede for at åbne en konto i mange banker, men jeg blev afvist, selvom jeg havde mit CVR-nummer og alle de dokumenter klar, som bankerne havde brug for. De sagde bare, at de ikke tager imod små virksomheder længere."
En desperat situation
Kamal endte dernæst i en situation, som vi desværre genkender fra mange andre Finklusiv-kunder:
"Jeg mistede en masse kunder, da jeg ikke kunne modtage kontantløse betalinger, og da jeg begyndte at bruge min personlige MobilePay som alternativ, endte den med at blive lukket af banken. Jeg befandt mig i en desperat og håbløs situation, og jeg troede, at jeg var ved at miste min forretning" 😟
En løsning gennem Finklusiv
Heldigvis hørte Kamal om Finklusiv igennem sit netværk, og snart fik Original Frisør en erhvervskonto hos FasterOikos, København. Det har gjort en stor forskel for Kamal, som nu kan drive sin frisørsalon på normal vis.
"Det er to år siden, jeg kontaktede Finklusiv. Min virksomhed drives i dag, som den skal, og min MobilePay fungerer igen. Jeg er yderst tilfreds både med Finklusiv og min bank. Jeg var så lettet, da jeg blev godkendt. Det var utroligt, at jeg kunne beholde og drive min virksomhed professionelt uden at skulle bekymre mig. Jeg er meget taknemmelig for den støtte, jeg fik fra Finklusiv, det reddede min forretning." 🙌
At give videre
Kamal sørger altid for at anbefale Finklusiv til venner og bekendte, og faktisk er der en helt særlig person, som snart står klar i kulissen:
"Jeg har allerede anbefalet Finklusiv til mange i mit netværk, og den næste på listen er min søn, der planlægger at åbne sit eget transportfirma om et år fra nu. Jeg har forsikret ham om, at han ikke skal bekymre sig, nu hvor vi har Finklusiv, der kan hjælpe ham."
Tak for snakken, Kamal. Vi ser frem til at tage imod din søn hos Finklusiv. 😊